نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1552
-
الف
+

همکاری های دوجانبه ایران و ازبکستان برای توسعه گردشگری

نمایندگان صنعت گردشگری ازبکستان و ایران در نشستی ویدئویی در مورد برگزاری تورهای مشترک گردشگری توافق کردند.

به گزارش آی فیلم2، سفارت ازبکستان در تهران با همکاری کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان بین نمایندگان شرکت‌های گردشگری دو کشور نشست ویدئویی برگزار کرد.

در این نشست همچنین چشم انداز همکاری‌های دوجانبه بین نمایندگان صنعت گردشگری دو کشور برای رونق گردشگری به شهرهای باستانی ازبکستان بررسی شد.

در این نشست «ابراهیم پورفرج» رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران، نمایندگان شرکت هواپیمایی زاگرس و بیش از 20 شرکت بزرگ ایران و همچنین روسای 15 شرکت گردشگری ازبکستان شرکت کردند.

فارس نوشت: علاوه بر این، بر تصمیم ازبکستان مبنی بر تشویق شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های گردشگری خارجی در دوران پاندمی تاکید شد.

نمایندگان ایران نیز تاکید کردند: با توجه به اشتراکات تاریخی، سنتی و فرهنگی دو کشور، ازبکستان و ایران باید روابط خود را در زمینه گردشگری بیش از پیش توسعه دهند. شهرهای باستانی ازبکستان مانند سمرقند، بخارا و خیوه در بین ایرانیان معروف و معماری و فرهنگ دو کشور شبیه یکدیگر هستند.

رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران از تسهیل سیستم صدور روادید برای شهروندان ایران در سال 2019 میلادی از طریق روادید الکترونیک که در گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در زمینه گردشگری یک گام مهم به شمار می‌آید، استقبال کرد.

پورفرج همچنین با اشاره به زیبایی شهرهای تاریخی ازبکستان و معماری بی مانند این شهرها اظهار داشت: همه تاریخ، فرهنگ غنی و میهمان نوازی مردم ازبک یک ظرفیت بزرگ برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد می‌کند.

در این نشست ویدئویی نمایندگان شرکت‌های گردشگری دو کشور در مورد برگزاری تورهای مشترک گردشگری در مسیرهای مختلف گردشگری به توافق رسیدند.

نظر شما
ارسال نظر